Wednesday, May 18, 2011

cerita kedai kopi

member A: aku penah couple 2 kali sblm nieyh..but..putus!! skang on de way nak couple dengan sowang pempuan yang baik,alim ,..susah bro nak takel..kuat betul prinsip dia!!
member b: tue lah hengkau!! apesal pulak nak gangu awek  mcm tue? xbley nak biar dia tenang ke aper..tengok macm aku..dapat awek baik punyer~~ dah lah cantik.alim pulak tue..kami dah janji nak kahwin..^^ ,tapi kami jarang berhubung.,..tak hingin aku macm hengkau yg duk tukar2 awek..cuba contohi aku...
"hanya lah satu..o.ooo..oo,yang bertakhta di hati ku...hanya dri mu..ooo...o...oo..yang ku sayangi..owh..kasih.."
member A:wei!!! cukup! duk sakit telinga aku dengar koe nyanyi..hot !! beb ! aper tastenak awek yg dedah sana dedah sini...tue dudlulah beb..aku pun nak yg mcm hengkau jugak..nak buat kahwin bro!! aku nak kwin dgn pempuan yg baik2,alim n so on..so tue lah on de way nak takel pempuan satu nie..tapi..sush..sgt....
member b: ish ..hengkau nieyh!! kalau pempuan mcm gitu,copy n pste kan jerw ayat2 agama dari nternet,belog,twitter..hurm..pandai2 lah bro..engkau tue pun..mest jadi baik ..mesti berubah..cuba cermin dulu diri tue...."nama jer raja cermin"
member  A: pot ..pet..pot..pet..yer larh!!! hang la menang..sepa lah aku niew kan?? dah lah hensem sikit jerw,xbaik pulak tue..btw....aku akan usha bro...chayok2 !!wait for me pempuan idaman ku~~
"aku adalah lelaki yang tak pernah lelah mencari wanita...jangan menyerah..jangan menyerah.."(best siot lagu niew,bagi semangat la bro)
member b: stop!!! okeyh...jom pi makan

semoga kengkwn dpt mmhmi aper yg BK nk smpaikn..nnt ada msa BK edit okeyh..
new edit ~~


moral~
 kengkwan nak taw tak setiap llki ignkan wanita yg solehah utk mgsuh n mendidk ank2nya.ketakutan llki akan muncul pabila btmu dgn calon pilihnnya dan risaw akan kehilangnnya..Dia akan mendapatkan wanita tersebut dengan cara yg berbeza-beza.

.~utk yg kurang pnddhn agama mungkin akan mengambl jln mudah utk bkapel.
~golongn ptghn  biasanya akn mggnakan ayt2 kiasan ,jeling-jeling,n bercouple tp istilah "bercouple dlm islam "
~utk gol yg d'ddhkn dgn agama ..ini bhya !! ramai juga pejuang2 yg btungkus -lumus d'dlm  agenda dakwah n sbgainya di mata manusia, namun gugur di persimpangan ini.sehingga ada yg sggup mhdiri prgrm tarbiyyah hanya semata hadirnya zaujah pilihan di hati..Ada juga yg menganggap diri masing2 sbgai sahabat juang,lalu meluahkan masalah di dalam perjuangan bsma-sama...nauzubillah min zalik.

semoga bermanfaat...suka? like jer

No comments: