Wednesday, May 18, 2011

Jom Dating

Hai kengkwan .Assalammualaikum.(P/s:taken from my first blog ,my name there is BK)

Hal dating2 nieyh dah besa sangat BK dengar,bukan jerw kat bandar,kat kampung BK pun same.BK sendiri xpenah rasa apa tue dating?feelingnya BK pun xtw.Best ke tak,BK pun xtw.Kesian kan..BK ni kan budak kampung yang baik(maaflah,puji sikit,padahal xbaik pown)..BK sllu dgr owang punyer cerita jerw.Kkdang best,kekadang xbest.
BK mcm kayu tegak bila kawan2 BK duk kongsi cerita dating 1st,2nd,n so on  dorang dgn kngkwn BK yg lain.BK kkdg sedih tapi.xaper lah..BK pun dating juga!! wajib dating 5 kali sehari.Kalau lebih tue,lagi bagus.BK suka tw.Dia lagi suka.Jangan  la jeles coz,BK luahkan segala dengan dia,BK baca surat cinta  dari Dia,BK rasa bahagia dengan Dia selalu ada di sisi BK.sebenarnya kengkawan pun bley jadi mecam gitu.
Allah sangat pemurah lagi maha penyayang.seandainya,kita melakukan kesalahan,cepat2lah mohon ampun dengan Allah.

Dalam Al-Quran ada menyatakan:
"sebahagian mereka berkata(berdoa): wahai tuhan kami ! kurniakan kepada kami kebaikan didunia dan di akhirat serta peliharalah kami dari azab neraka" (al-baqarah ayat 201).

Ya Allah,
jika cinta adalah ketertwanan,tawanlah aku dengan cinta Mu agar tiada apa lagi yg menawanku selainMu,
jika rindu adalah rasa sakit,penuhilah rasa rinduku dengan rindu padaMu dan jadikanlah kematianku muara pertemuan denganMu.

Dari Hawa untuk Adam~>> adam,tabahkan lah diriMu.Bejihadlah di jalan Allah.Penuhilah dirimu dengan ilmu yang bermanfaat.perbaikilah adabmu,sayangilah ibu bapamu,jangan lah pernah putus asa dalam kehidupan ini  dan Siapkan lah diri mu,agar bila kita bertemu nanti ,hawa bangga memilikimu.

Dari adam untuk hawa~>>hawa,sabarlah dengan ujian dari Nya.adam tahu hatimu mudah rapuh dan terluka.tapi adam tinggalkan hawa sementara dengan Allah.InsyaAllah,jika dah jodoh,adam pasti akan jemput hawa menjadi permaisuri utk diri adam .jagalah ibadatmu kpdNya,tutplah auratmu keranaNya,berbuat baik lah pada kedua ibu bapa mu.dan siapkan lah diri mu hawa agar bila kita bertemu dalam majlis yang mulia nanti,adam bangga memilikmu.

kengkawan yang ku sayangi~>>

 "kalau kita bantu Allah,nescaya Allah bantu kita semula"
"berdoalah kalau dia lah yang terbaik untuk kita..supaya Allah temukan jodoh dengannya"

Ingatlah rezeki,jodoh,ajal dan maut semuanya di tangan Allah.La tahzan kerana cinta manusia,, ok.!!!

Bak kata budak budak2 kampung:

S a = Sa
b a r = bar

S.A.B.A.R

moga dapat iktibar dan mesej.ingat pesan BK,dating la selalu dengan Dia..best !!
wassalam..terima kasih.
semoga bermanfaat...suka? like jer

No comments: